Mrázik

V spoločnosti sú dnes na vzostupe protiruské nálady. Nedávno sme tiež oslávili Vianočné sviatky, ktorých neoddeliteľnou súčasťou sa stala aj ruská rozprávka Mrázik. Z tohto dôvodu som sa rozhodol urobiť analýzu tejto rozprávky.

V jednej dedine žije starček a starenka. Obaja majú z predošlého manželstva po jednej dcére. Starček má milú, peknú a šikovnú Nastenku a macocha nie veľmi peknú, lenivú a drzú Marfušu.

Macocha svoju dcéru rozmaznáva, ale k Nastenke sa správa škaredo. Nastenka robí všetku robotu, ale vďaky sa od nej nedočká. Zato ponižovania a nezmyselných úloh dostáva dosť. Nastenka napriek tomu všetko znáša s pokorou.

V tom istom čase, ale v inej dedine sa chystá na vandrovku Ivan. Je to švárny mládenec, ale veľmi namyslený. Stále sa obzerá v zrkadle. Po dlhej ceste dorazí do rozprávkovej krajiny. No ktovie, možno v rozprávke žil doteraz a až teraz sa dostal do reálneho sveta, kde existujú rôzne sily. A fyzická sila svalov, ktorú ukázal pri zbojníkoch mu možno nebude stačiť.

V rozprávkovom lese stretne malého trpaslíka, ktorý sa nudí. Chce preto, aby sa s ním Ivan zahral na chytačku. Ivan súhlasí. No nech namáha svaly ako chce a uteká ako o život, trpaslíka chytiť nemôže. Ivan sa vzdáva a trpaslík, pretože uznal svoju prehru, mu dá zázračný luk a šípy, s ktorými trafí všetko, načo namieri. Ivan vezme luk, ale poďakovať sa a slušne sa ukloniť starému človeku nechce. Vraj nech sa mu klania medveď.

Potom Ivan nájde skalu s vyrytým nápisom, že nájde šťastie, ktoré hľadá, keď bude sledovať pierko vtáka. Vezme preto svoj luk a zastrelí letiacu hus. Neváha pre svoje šťastie obetovať život nevinného vtáka. Pierko ho privedie k Nastenke, ktorá dostala od macochy za úlohu polievať suchý peň, pokiaľ nezakvitne.

Ivan sa začne pred ňou vyťahovať a aby dokázal svoje schopnosti, chce zastreliť medvedicu, aj keď má mladé. Nastenka ich chce zachrániť a nasadí mu na hlavu vedro. V tej chvíli sa objaví trpaslík a Ivana začaruje na medveďa. Trpaslík mu vysvetlí, že ho premenil kvôli jeho správaniu. Vychvaľoval sa až do neba a rád mal len sám seba. Neurobil žiadny dobrý skutok.

Ak sa chce stať znovu človekom, musí urobiť nejaký dobrý skutok. Natešený Ivan sa rozbehne hľadať niekoho, komu by mohol pomôcť. Všetci sa ho ale boja a utekajú pred ním, lebo si myslia, že je to zlý medveď. Nakoniec sa mu podarí dať almužnu žobrákovi, ale nič sa nestalo. Ivan nechápe, prečo sa nestal človekom. Je tomu tak preto, lebo jeho dobré skutky neboli nezištné. Na človeka sa premenil, až keď úplne nezištne pomohol jednej babke.

Koho predstavuje Ivan-medveď? Myslím si, že každý počul slovné spojenia ruský Ivan alebo ruský medveď. Náš Iváňuška premenený na medveďa teda predstavuje Rusko. Rozprávka tak hovorí, že za mnohé problémy si môže Rusko samo. Premena na medveďa, ktorého nikto nemá rád, je trest za velikášstvo a sebectvo. Zaujímavý názor, hlavne ak vieme, že táto rozprávka nie ja americká, ale ruská. Neviem, či je to celé pravda, veď aj keď je to ruská rozprávka, v Rusku nežijú len Rusi, ale aj Íri, či Nemci. Tí sa nachádzajú aj medzi autormi filmu. Poznám tiež typy, ktoré iným dávajú morálne ponaučenia, ale sami sa podľa nich nesprávajú. Či už je odkaz filmu pravdivý alebo nie, poučiť sa z Ivanovho správania môžeme.

Manželstvo starčeka s macochou, ktorá ovládala celú rodinu, znamená ovládnutie Ruska cudzím elementom. Slávna imperátorka Katarína Veľká bola napríklad Nemka. Nastenka predstavuje zrejme ruskú dušu, ktorú musí Ivan-Rus oslobodiť.

Medzitým chce macocha vydať Marfušu. Poriadne ju nalíči a dá jej falošný vrkoč, aby vyzerala k svetu. Pred nápadníkom ju vychvaľuje, aká je pracovitá. Ženích si ju ale vyskúša a dá jej pripraviť husacinu. Marfa si pri chytaní husi počína tak nešikovne, že spadne do vody, a tak odhalí svoju pravú tvár. Aj Marfuša, rovnako ako Ivan stroskotala na husi. Držaním Marfy vo vatičke jej robila macocha medvediu službu. Myslela si, že jej pomáha, ale urobila pravý opak, pretože z nej vyrástol neschopný človek.

Táto scéna ukazuje praktickú radu do života. Nedať na pekné rečičky vydrbancov, namiesto toho ich treba preskúšať. Žiadny vydrbanec k vám nepríde so slovami: "Nazdar, ja som vás prišiel obabrať." To by mu nikto nenaletel. Vždy príde so sladkými rečičkami.

Keďže žiadny ženích nechce Marfu, len Nastenku, macocha prikáže starčekovi odviesť v zime Nastenku do lesa. Keď to starček splní, potom sa macocha rozčuľuje, že si nemá na kom vylievať zlosť. Samozrejme, ani robiť nemá kto. Tak vážená elita, prajem ti veľa sťastia s depopuláciou.

Ivan sa dostane k babe Jage, od ktorej chce, aby mu ukázala, kde je Nastenka. Baba Jaga ho ale chce strčiť do pece a zjesť. Ivan sa však pokúsi zachrániť. Povie babe, že jeho na lopatu ešte nikdy nedávali a do pece nestrkali. Preto nevie, ako sa to robí. Popýta babu, nech mu ukáže, ako sa na lopatu sadá. Zlá, ale sprostá baba Jaga si sadne na lopatu a Ivan ju hodí do pece.

Tu máme druhú praktickú radu, ako odhaliť vydrbancov a ich úklady. Vydrbanci na ľudí skúšajú všelijaké finty a snažia sa ich manipulovať k nevýhodnému konaniu. Preto ich treba posadiť na vlastnú lopatu. Ak sa budú vyhovárať, vieme, že nás chceli odrbať. Niekedy môžu byť vydrbanci sprostí ako baba Jaga, alebo používajú na presviedčanie užitočných idiotov, ako sú napríklad vítači imigrantov, ktorí sú presvedčení, že dané konanie je dobré. Títo sa vyhovárať nebudú a na lopatu sa posadia dobrovoľne. Týmto preto treba dať ich vlastnú medicínu a sledovať, čo sa bude diať. Ak budú po aplikovaní ich vlastnej medicíny kričať ako baba Jaga, vieme, že nimi navrhované veci sú sprostosti.

Nám v dnešnej dobe baba Merkel chce nanútiť imigrantov. Sama si ich pozvala, lebo sú vraj obrovským obohatením. Teraz sa ich, neviem prečo chce zbaviť a ešte od nás pýta peniaze za neprijatie. Vítači tvrdia, že sú to samí inžinieri a lekári. Ak sú takým obohatením, ona by mala platiť nám, že jej takých skvelých pracovníkov necháme.

Na príklade imigrantov ukážem praktické použitie taktík z Mrázika. Ako ich teda vyskúšať? Ak sú imigranti inžinieri, nech nám vítači ukážu výsledky ich práce. Vítačov sa napríklad treba opýtať, aké majú autá, či africké, moslimské alebo nemecké. Lebo títo bojovníci proti nacizmu, fašizmu a extrémizmu majú z mne neznámeho dôvodu najradšej autá nemecké. To isté platí aj pre super bohatých moslimských šejkov. Prečo si kupujú nemecké autá a nie islamské autá vytvorené tými vysoko vzdelanými moslimskými inžiniermi? Lebo žiadne také autá neexistujú?

Aplikácia taktiky "Posaď babu na jej vlastnú lopatu" je takáto. Jednoducho treba vyzvať vítačov, nech si imigrantov nasťahujú do vlastného domu a nech sa o nich starajú, ak je to naša morálna povinnosť.